De KNVB Ticketshop is het officiële platform voor ticketverkoop van de KNVB en OnsOranje. Op deze ecommerce website worden tickets verkocht voor het Nederlands Elftal, OranjeLeeuwinnen en de KNVB Beker.
UX LEAD ANALYTICS AUDIT INTERACTION DESIGN SEO
2017 met Momkai
Ontwerp een goed converterende ticketshop in de stijl van de KNVB
De KNVB had een vermoeden dat de Ticketshop niet de conversie behaalde die ze in gedachten hadden. Na een gebruikersonderzoek van Storm Digital werd dit vermoeden bevestigd en kwamen ze met de opdracht om een redesign te doen.
Tijdens het vooronderzoek heb ik de gebruikerstesten geanalyseert en een Google Analytics onderzoek gedaan.
Na de start van het project hield mijn rol meer in dan alleen user flows en wireframes maken. Doordat er gebruik gemaakt werd van een beperkt ticketingsysteem was een nauwe samenwerking met de visual designer Ton Somers noodzakelijk.
Om een goede gebruikerservaring te garanderen stopte mijn rol niet bij de afronding van de designfase. Hierna was ik betrokken bij development om de kwaliteit te bewaken en oplossingen aan te dragen bij technische obstakels.
De website heeft op dit moment al een lagere bounce rate op mobiel en het is nu wachten op een grote wedstrijd van het Nederlands Elftal om te zien of de conversie verhoogd is.
Als freelance User Experience Designer ben ik de schakel tussen stakeholders, development en eindgebruikers. Gewapend met persona's, user flows, wireframes, prototypes en kennis van SEO zorg ik er voor dat gebruikersbehoefte boven water komen en hij gemakkelijk zijn doel bereikt.